Що таке STEAM – занурення та навіщо воно учням?
У XXI столітті акценти шкільної освіти зміщуються в бік вміння критично мислити, здатності до взаємодії й комунікації, а також творчого підходу до справи. Таким чином, сформувалися основні навички майбутнього – 4К:
Комунікація
Кооперація
Критичне мислення
Креативність.
Ці навички не здобудеш лише в лабораторіях чи завдяки знанням. Комунікацію і кооперацію розвивають, працюючи в команді, де діти вчаться домовлятися та об’єднувати зусилля для розв’язання складних завдань.
Шлях до креативності – у правильних запитаннях: викладач має заохочувати дитину шукати різні способи розв’язування задач, виходячи за межі шаблонів. STEM-підхід дозволяє занурити дитину в розуміння самої суті конкретних речей, а також вміти застосувати їх на практиці. існує доповнення до STEM-підходу: STEM + A = STEAM
Літера A (Art) в абревіатурі відповідає за різні види мистецтв: гуманітарні науки, іноземні мови, живопис, музику, театр.
Таким рішенням освітяни, що ведуть роботу з впровадження цієї системи, підкреслюють важливість стику гуманітарних і природничо-наукових дисциплін. В майбутньому, на думку фахівців, цей напрямок матиме колосальну популярність. Ідейним натхненником STEM-підходу можна вважати Леонардо да Вінчі. Творець легендарної «Мона Лізи» також винайшов парашут, кулемет, водолазний костюм, повітряний гвинт і ще багато речей, що стали прототипами сучасних механізмів. Видатний інженер бачив взаємозв’язок у всьому і прагнув створювати моделі на стику різних областей.
15.12.21 року у 7-А та 7-Б класі було проведено STEM-занурення за темою «Вода». На уроках з математики (вчитель Сулима В.І.) учні обчислювали вартість використаної води та продуктів для приготування обіду. На уроках фізики (вчитель Дзюба Л.С.) дізналися, як вода потрапляє до наших будинків, виконали проєктну роботу «Постачання води до вашої оселі», на хімії (вчитель Фролова В.Б.) експериментували з молекулою води, на уроці української мови (вчитель Бережна Є.О.) складали сенкан, розширювали лексичний запас з теми, знайомлячись з народними прислів’ями та приказками, а на зарубіжній літературі(вчитель Кальник Л.І.) розвивали емоційний інтелект, аналізуючи твір Джеймса Олдріджа «Останній дюйм», зробили висновки, що вода – це не тільки джерело життя, але й небезпечне середовище, яке може становити загрозу, стати життєвим випробуванням будь – якої людини.