A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканська загальноосвітня школа I-III ступенів
Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області"

Про стан викладання та рівень навчальних досягнень  учнів з географії

Дата: 30.12.2020 15:42
Кількість переглядів: 104

Опорний заклад «Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Диканської районної ради Полтавської області»

                                                                      Наказ                                                               № 231

30 грудня   2020 року

Про стан викладання

та рівень навчальних

досягнень  учнів з географії

Відповідно до річного  плану роботи школи на 2020/2021  навчальний рік, плану-графіку вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з окремих предметів з 11 листопада по 27 грудня 2020 року адміністрацією закладу вивчався стан викладання, рівень навчальних досягнень учнів з географії.

  У процесі перевірки зверталася увага на вивчення навчально-методичного та навчально-матерального забезпечення викладання предмета, виконання вимог до сучасного уроку, виконання вимог навчальних програм, кадрового забезпечення викладання предмета, вивчення можливостей використання ІКТ під час проведення уроків географії, ефективності формування ключових та предметних компетентностей школярів, стану ведення шкільної документації, аналізу відвіданих уроків та виконання контрольних робіт учнями 7-11 класів. Про результати проведеної роботи складено аналітичну довідку (додається).

Виходячи з вищезазначеного

НАКАЗУЮ:

1. Визнати стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з географії  задовільним.

2. Відзначити уроки вчителя Кутового Є.В. як такі, що відповідають методичним вимогам до проведення уроків географії.

3. Керівнику шкільного методичного об’єднання Сулимі В.І.:

3.1. На засіданні методичного об’єднанння учителів природничо-математичного циклу організувати розробку заходів щодо підвищення якості викладання географії.

3.2. Активізувати роботу вчителів щодо систематичної підготовки учнів до участі в предметних олімпіадах та конкурсі МАН.

4. Учителю географії Кутовому Є.В.:

4.1. Забезпечити практичне спрямування у викладанні географії та удосконалити систему роботи щодо формування практичних умінь та навичок учнів.

4.2. Здійснювати сучасний підхід у викладанні географії, застосовуючи ефективні форми та методи для розвитку творчих здібностей школярів.

4.3. З метою підвищення ефективності стану викладання географії використовувати ІКТ у навчальному процесі, відповідні інформаційні програмні засоби та можливості Інтернет- ресурсів.

4.4. Забезпечувати індивідуальний підхід до учнів у навчальному процесі, диференціювати зміст і складність домашніх завдань.

4.5.  Чітко дотримуватись критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з географії.

4.6. Продовжувати здійснювати самоосвітню діяльність шляхом відвідування районних методичних заходів, опрацювання фахової літератури, інформаційних джерел, Інтернет - ресурсів.

5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної  роботи Покас Н.А.

 

 

Директор школи                                         Л.М. Сімаченко

    Проєкт наказу вносить Покас Н.А.

 

 

Довідка

про моніторинг стану викладання та рівня навчальних досягнень

учнів з географії у 2020/2021 н. р.

        У період з 11 листопала по 27 грудня 2020 року на виконання плану роботи навчального закладу на поточний навчальний рік вивчено стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів основної та старшої школи з географії. Довідка складена на основі аналізу навчально-методичного та навчально-матерального забезпечення викладання предмета, виконання вимог до сучасного уроку, виконання вимог навчальних програм, кадрового забезпечення викладання предмета, вивчення можливостей використання ІКТ під час проведення уроків географії, ефективності формування ключових та предметних компетентностей школярів, стану ведення шкільної документації: вчительської та учнівської, аналізу відвіданих уроків та виконання контрольних робіт учнями 6-11 класів.

Географію в школі викладає:

  • Кутовий Євген Володимирович – освіта вища, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель», стаж педагогічної роботи –  24 роки, у цьому навчальному році викладає географію у 6-11 класах,  тижневе навантаження 20 год.

       Співбесіда, проведена з учителем, засвідчила добру обізнаність зі змістом навчальних програм, вимогами щодо освітньої підготовки школярів, рекомендаціями Міністерства освіти і науки щодо викладання предмета у поточному навчальному році, критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів. Календарно-тематичні плани відповідають чинним навчальним програмам з географії, у них передбачено необхідну кількість практичних та контрольних робіт, досліджень, тематичних оцінювань. Євген Володимирович дотримуються вимог щодо ведення шкільної документації: поурочних планів, класних журналів.  Виконання практичних робіт учнями здійснюється у зошитах з друкованою основою, які зберігаються в кабінеті, своєчасно та об’єктивно перевіряються відповідно до рекомендацій та чинних критеріїв оцінювання. Контрольні роботи виконуються учнями в окремих зошитах. Через систему внутрішкільної методичної роботи, самоосвітню роботу вчитель активно працює над підвищенням свого фахового та методичного рівнів, поповненням багажу знань з питань педагогіки та психології. 

   Аналіз відвіданих уроків свідчить про те, що  Євген Володимирович чітко дотримується структури уроку обраного типу, забезпечує різноманітність методів та прийомів навчання, доцільно використовує таблиці, схеми.  Вчитель доступно пояснює складний матеріал, використовуючи реальні приклади із життя. На уроках організовується самостійна робота учнів з підручником, картами атласу та завданнями практичних робіт, завдань на перевірку вивченого матеріалу. Доцільно використовуються інформаційно-комунікаційні технології навчання, що забезпечує можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня, вчити перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації, об’єктивно оцінити знання, зробити урок ефективним і мобільним.

   Учитель на високому рівні володіє програмовим матеріалом, методикою викладання географії, знає психологічні та фізіологічні особливості дітей різного шкільного віку. Уроки Кутового Є.В. відзначаються високою науковістю і доступністю викладу навчального матеріалу, належною мотивацією навчальної роботи школярів на різних етапах уроку, чіткістю, логічністю і вираженою впорядкованістю структури уроку, проведенням її в оптимальному темпі для забезпечення засвоєння програмового матеріалу всіма учнями на відповідному рівні. Євген Володимирович використовує ігрові технології в 6-7 класах, стимулює пізнавальну активність учнів через використання випереджальних завдань, проблемних методів навчання. Проте надостатню увагу вчитель приділяє інтерактивним методам навчання, переважно практикує фронтальні форми роботи, рідко застосовує методи взаємо- та самоконтролю. 

Перевірка навчальних досягнень школярів 6-х класів засвідчила, що з контрольними завданням на високому рівні справилися 11(30%) учнів, на достатньому – 24 (65 %) учнів, на середньому – 2 (5 %) учні, початкового рівня немає. Розбіжність у результатах контрольної роботи та теми виявлена у 5 учнів – це перехід у вищий рівень за тему.    Письмова робота включала в себе тестові завдання, завдання на доповнення схеми, розкриття географічного поняття, встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю. Результати виконання роботи засвідчили, що учні добре справились із завданнями на перевірку знань з тем «Способи зображення Землі», «Основні форми рельєфу суходолу», «Рельєф дна океану». Проте 7 учнів не приступили до виконання завдання з розгорнутою відповіддю, 4 учні не виконали завдання на доповнення схеми-малюнка.

        Контрольну роботу у 7—х класах писало 38 учнів: 9 учнів (23%) виконали завдання на високому рівні, 21 учень (55%)  - на достатньому рівні, 8 учнів (22%) – на середньому, початковий рівень - немає. 32 учні підтвердили свої оцінки за підсумками аналізу результатів контрольної роботи та теми. Контрольна робота для учнів 7-х класів включала тестові завдання, завдання на встановлення відповідності, завдання на розташування об’єктів з півночі на південь, визначити об’єкти, про які йде мова в тексті, дати визначення поняття, нанести об’єкти на контурну карту, завдання з розгорнутою відповіддю. На високому та достатньому рівнях учні справились із завданнями з тем «Природні зони Африки», «Кліматичні пояси та типи клімату». Проте 5 школярів не приступили до виконання завдання на контурній карті, 3 учні не виконали завдання з розгорнутою відповіддю.

        Контрольну роботу у 8 класі виконувало 25 учнів, з них 6(24%) учнів виявили високий рівень знань,  9(36%) учнів виявили достатній рівень знань, 10(40%) учнів – середній рівень навчальних досягнень. Початковий показник результативності – відсутній. Розбіжність у оцінках за тему та контрольну роботу мають 5 учнів. Для учнів 8 класу контрольна робота включала завдання тестового характеру, на встановлення відповідності, на вибір трьох відповідей із семи запропонованих, з розгорнутою відповіддю, задачу географічного змісту. Учні добре справились із завданнями з тем «Географічна карта», «Україна на політичній карті Європи і світу», «Клімат та кліматичні ресурси». На середньому та початковому рівнях – виконали завдання з тем «Україна на карті годинних поясів», «Рельєф, тектонічна та геологічна будова, корисні копалини України». 3 учнів не приступили до виконання завдання з розгорнутою відповіддю та 5 не розв’язали задачу.

        В 9 класі 25 учнів виконало контрольну роботу з такими результатами: 5(20%) учнів з високим, 16(64%) – з достатнім, 3(16%) – з середнім рівнем навчальних досягнень, початковий рівень – відсутній. 3 школярів мали оцінки вищого рівня за тему, ніж одержали за контрольну роботу. Результати роботи учнів засвідчили добрі знання з тем «Національна економіка», «Сільське господарство України». Але багато учнів допустило помилки у завданні на вибір двох правильних відповідей із п’яти  запропонованих.

        В 10 класі 13 старшокласників виконало контрольну роботу з такими результатами: 3(23%) учнів з високим, 8(62%) – з достатнім, 2(15%) – з середнім рівнем навчальних досягнень, початковий рівень – відсутній. 5 школярів мали оцінки вищого рівня за тему, ніж одержали за контрольну роботу. Результати роботи учнів засвідчили добрі знання з теми «Країни Європи» (завдання з розгорнутою відповіддю, на встановлення відповідності між країною та особливостями її економіки). Багато учнів допустило помилки у завданні на вибір трьох правильних відповідей із семи  запропонованих.

        Учні 11 класу справились з письмовою роботою краще, ніж працювали протягом теми, виявивши 87,5 % якості, 93,8 % успішності (в 1 учня – початковий рівень знань). На високому та достатньому рівнях старшокласники справились із завданнями тем «Географічні відкриття», «Географічні оболонки Землі», «Материки і океани». Недостатньо засвоєними є знання з розділів «Україна та світове господарство»,  «Природні умови та ресурси України». Найбільше помилок учні допустили у завданнях на визначення в Україні районів посівів основних культур, з теми «Світове виробництво алюмінію», на встановлення відповідності між загальним типом ґрунту та основними типами рослинності, при обчисленні місцевого часу та визначенні азимуту на даний об’єкт.    

        Анкетування учнів основної та старшої школи з питання «Оцінювання діяльності вчителя» засвідчило, що 93 % учнів  уважно слухають пояснення вчителя на уроці, 79 % стверджують, що учитель на уроці дає багато цікавої інформації, 72 % учням подобається спільна робота у групі, як форма опитування, 55% учнів впевнені, що на контрольній роботі покажуть добрі знання, 84 % учнів стверджують, що почуте на уроці дуже корисне під час виконання домашніх завдань, 59 % учнів чекають уроку географії, 69 % учнів подобається ставити запитання вчителю під час проведення уроку, 73 % учнів влаштовують оцінки, які їм виставляє вчитель, 59 % школярів звертаються до вчителя, якщо їм щось незрозуміло, 83 % учням цікаво читати додаткову літературу з предмета, 72 % учнів впевнені, що інформація, одержана на уроках географії, знадобиться у майбутньому.

 

Рекомендації

1. Керівникові шкільного методичного об’єднання учителів природничо-математичного циклу:

1.1. На засіданні методичного об’єднанння учителів природничо-математичного циклу організувати розробку заходів щодо підвищення якості викладання географії.

1.2. Активізувати роботу вчителів щодо систематичної підготовки учнів до участі в предметних олімпіадах та конкурсі МАН.

2. Учителю географії:

2.1. Забезпечити практичне спрямування у викладанні географії та удосконалити систему роботи щодо формування практичних умінь та навичок учнів.

2.2. Здійснювати сучасний підхід у викладанні географії, застосовуючи ефективні форми та методи для розвитку творчих здібностей школярів.

2.3. З метою підвищення ефективності стану викладання географії використовувати ІКТ у навчальному процесі, відповідні інформаційні програмні засоби та можливості Інтернет- ресурсів.

2.4. Забезпечувати індивідуальний підхід до учнів у навчальному процесі, диференціювати зміст і складність домашніх завдань.

2.5.  Чітко дотримуватись критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з географії.

2.6. Продовжувати здійснювати самоосвітню діяльність шляхом відвідування районних методичних заходів, опрацювання фахової літератури, інформаційних джерел, Інтернет - ресурсів.

 

 

Заступник директора з НВР                                                      Н.А.Покас

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора