A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканська загальноосвітня школа I-III ступенів
Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області"

Про стан викладання та рівень навчальних досягнень  учнів з інформатики

Дата: 29.10.2020 15:40
Кількість переглядів: 205

Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Диканської районної ради Полтавської області

                                                                      Наказ                                                               № 189

29 жовтня   2020 року

Про стан викладання

та рівень навчальних

досягнень  учнів з інформатики

 

Згідно з річним планом роботи школи, планом внутрішньошкільного контролю за діяльністю вчителів та рівнем знань, умінь і навичок учнів, а також на виконання наказу по школі від 10.09.2020 №  «Про вивчення стану викладання навчальних предметів та рівня знань, умінь і навичок учнів у 2020/2021н.р.» протягом жовтня адміністрацією закладу було вивчено стан викладання інформатики у 5-11 класах.

Проаналізувавши основні аспекти роботи вчителя інформатики   Барабаш Ю.В., зроблено висновки про те,  що педагог, маючи достатній рівень науково-теоретичної, фахової підготовки, забезпечує належний стан викладання предмета, враховує вікові особливості учнів, упроваджує у навчальний процес інноваційні методи, прийоми, елементи технологій та інформаційно-комунікаційні засоби навчання, учитель  має хороший контакт із дітьми, спрямовує діяльність учнів на практичне засвоєння програмового матеріалу.

Враховуючи зазначене вище,

НАКАЗУЮ:

  1. Питання про стан викладання та рівень навчальних досягнень  учнів з інформатики розглянути на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу.

Керівник МО Сулима В.І.

  1. Учителю інформатики Барабаш Ю.В.:

2.1. Забезпечувати належний методичний рівень викладання предмета, застосовуючи ефективні форми та методи для формування  практичних навичок роботи з комп’ютером.

                                                                                               Постійно

2.2.Урізноманітнювати способи перевірки рівня навчальних досягнень учнів з предмета, зокрема звернути увагу на  підвищення рівня теоретичної бази знань учнів, формування вмінь та навичок пояснювати виконання тієї чи іншої практичної дії в умовах роботи за комп’ютером.

Постійно

2.3. Активно використовувати перспективні освітні технології навчання інформатики  (проектні,  інтерактивні тощо), що дозволить пожвавити, оптимізувати й урізноманітнити викладання інформатики, активізувати пізнавальну діяльність школярів, розвинути їхнє мислення та зацікавити предметом, більш активніше залучати до самостійної роботи з предмета.

Постійно

2.4. Систематично використовувати у процесі викладання інформатики внутрішньопредметні та міжпредметні зв’язки.

Постійно

2.5.Формувати культуру вимови термінів та назв програмних засобів навчання.

Постійно

2.6.Посилити  роботу з обдарованими дітьми з інформатики, сприяти їх залученню до участі в  МАН, проектній діяльності, конкурсах учнівської творчості.

                                                                                                               Постійно

2.7. Продумувати форми поточного контролю за засвоєнням нових знань, працювати над удосконаленням оцінювання знань учнів.

 Постійно

2.8. Удосконалювати професійну компетентність через самоосвіту, самовдосконалення, самоаналіз, відвідування різних методичних заходів.

  Постійно

    1. Урізноманітнювати форми та методи  позакласної роботи з предмета з метою підвищення пізнавального інтересу.

Постійно

3. Заступнику директора Покас Н.А.

3.1. Сприяти зміцненню та розвитку матеріально - технічної бази навчального кабінету відповідно до вимог діючих програм з інформатики.

                      Постійно

3.2.      Посилити контроль за якісним виконанням програмних вимог з інформатики та методичних рекомендацій щодо оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

                       Постійно

4. Контроль за виконанням наказу  залишаю за собою.

 

 

Директор школи                                         Л.М. Сімаченко

    Проект наказу вносить Покас Н.А.

 

 

Додаток

до наказу № 189

 від 29.10.2020 р.

Довідка

про стан викладання та рівень навчальних досягнень  учнів з інформатики

Згідно з річним планом роботи школи, планом внутрішньошкільного контролю за діяльністю вчителів та рівнем знань, умінь і навичок учнів, а також на виконання наказу по школі від 01.09.2020 №  «Про вивчення стану викладання навчальних предметів та рівня знань, умінь і навичок учнів у 2020-2021н.р.» протягом жовтня адміністрацією закладу було вивчено стан викладання інформатики у 5-11 класах.

Під час вивчення відвідано та проаналізовано уроки та позакласні заходи, проведено бесіди з учителем та учнями, досліджено рівень навчально-методичного й технічного забезпечення та ефективність його використання в навчально-виховному процесі, вивчено рівень навчальних досягнень учнів 5-11 класів, перевірено стан ведення вчителем відповідної документації (календарні й поурочні плани,  класні журнали).

Інформатику в 5-11 класах викладає Барабаш Юлія Володимирівна  (18 років педагогічного стажу), спеціаліст І категорії.

У 2020/2021 навчальному році вивчення інформатики  здійснюється за навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України:

5-9 класиІнформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, 2017 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804);

10-11 класи Навчальна програма вибірково-обов’язкового предмету учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. (рівень стандарту), 2018 (наказ МОН України від 20.04.2018 р. № 408).

Навчально-методичне забезпечення предмета ґрунтується лише на основній та додатковій літературі з відповідним грифом Міністерства освіти і науки України, яка зазначена в переліку програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти    і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2020/2021 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 04.09.2020 №1/9-422 «Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф  Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладу 2020/2021навчальному році»)

Учні стовідсотково забезпечені навчальними підручниками з інформатики.

З метою об’єктивної оцінки діяльності вчителя було вивчено рівень навчально-матеріальної бази та можливості, які надає вчителю обладнання кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення виконання вимог навчальних програм. За результатами перевірки визначено, що обладнання кабінету дозволяє забезпечувати організацію навчально-виховного процесу для виконання програмних вимог.

Навчальний кабінет функціонує відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 20.05.2004 № 407 «Про затвердження Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів», від 12.06.2009 № 507 «Про затвердження вимог до специфікації навчального комп’ютерного комплексу кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання для навчальних закладів системи загальної середньої освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 №1/9-497 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи в кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів».

Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій оснащено у жовтні 2010 року навчально-комп'ютерним комплексом з 14 учнівських комп’ютерів та 1 учительського, які підключено до мережі Інтернет. Санітарний паспорт кабінету затверджено.

Проте рік обладнання кабінету свідчить про застарілу комп’ютерну техніку.

Учитель інформатики  проводить інструктажі з безпеки життєдіяльності:

  • на початок навчального року  первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності, а на початок ІІ семестру – повторний інструктаж,      обидва реєструється у окремому журналі;
  • інструктаж з безпеки життєдіяльності перед кожною практичною роботою у кабінеті за інструкцією №33, який реєструється в класному журналі на сторінці предмета у розділі «Зміст уроку».

Поурочні плани Юлія Володимирівна  складає постійно в електронному вигляді, вони відповідають темі уроку  календарного планування. Під час аналізу поурочних планів учительки простежується розвиток самостійності мислення учнів, формування розвивальних якостей, диференційований підхід та розвиток творчої особистості в процесі навчання. Вчителька веде плани згідно з методичними вимогами та рекомендаціями щодо складання і ведення поурочних планів – указує тему, номер уроку, мету (навчальну, розвиваючу, виховну), обладнання уроку. Структура уроку визначена відповідно до його типу, простежуються форми та методи, які використані  протягом уроку.

Учні мають робочі зошити, у яких стисло записують матеріал уроків. Практичні роботи учні виконують на комп’ютері і зберігаються у електронному вигляді протягом року на робочих місцях кожного учня, яке за ним закріплене.

Юлія Володимирівна веде класні журнали в електронному та паперовому вигляді згідно з Інструкцією щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів здійснюється вербально, домашні завдання не задаються), затвердженою наказом МОН України від08.04.2015 №412,  Інструкцією з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою наказом МОН України від 03.06.2008 №496, дотримуються єдиних вимог щодо ведення тематичного обліку навчальних досягнень школярів.

Юлія Володимирівна  має достатній рівень науково-теоретичної, фахової підготовки, володіє методикою викладання предмета, враховує вікові особливості учнів, упроваджує в навчальний процес інноваційні методи, прийоми, елементи технологій та інформаційно-комунікаційні засоби навчання, спрямовує діяльність учнів на практичне засвоєння програмового матеріалу.

Кожен урок у молодших школярів педагог розпочинає налаштуванням на роботу: цікавий девіз, привітання та побажання плідної роботи один одному. Актуалізацію вивченого здійснює за допомогою запитань, самостійної роботи над найпростішими цікавими тестами з подальшим обговоренням у класі, залучає учнів до співпраці, використовуючи елементи гри. Обов’язково при вивченні нового (понять, дій) використовує підручник за яким діти використовуючи алгоритм виконують завдання. Невід’ємною частиною кожного уроку є практичне застосування знань, що здійснюється через створення мультимедійних презентацій, зокрема уміння знайти необхідну для слайдів інформацію в заготовках, використання програмного засобу «Скарбниця знань», а також програми «Скретч», Lazarus, Python для відпрацювання системи команд виконавців. Проте не всі діти вчасно і правильно виконують завдання, що свідчить про недостатньо сформовані навички роботи з програмами.

На уроках інформатики у 7 класі ефективно проходила робота із підготовки учнів до практичної роботи з теми «Поняття електронної таблиці». Під час пояснення нового матеріалу Юлія Володимирівна, використовуючи заздалегідь підготовлену презентацію, розповіла про можливості програми Ехcеl. Юлія Володимирівна  зробила потрібні роз’яснення щодо використання найпростіших формул, акцентувала увагу на абсолютних, відносних та мішаних посиланнях на клітинки та діапазони клітинок. Проте вчасно виконати до кінця практичну роботу з теми вдалося не всім учням, про що свідчили отримані учнями бали.

Уроки Барабаш Ю.В. мають логічне завершення: проводиться перевірка знань як перед початком уроку, так і в кінці. Прийоми мотивації та організації навчальної роботи учнів упродовж уроку сприяють створенню такої ситуації, при якій учні відчувають задоволення від своїх успіхів у навчанні. Зміст уроку сприяє розвитку в учнів інтересу до навчання. Активна робота школярів у ході уроків дозволяє зробити висновок, що матеріал з теми засвоєно і мети його досягнуто. Уроки проводить відповідно до обґрунтованого, чіткого плану заняття. Велику увагу вчитель приділяє розвитку мовлення учнів та навичок роботи на комп’ютері.

Юлія Володимирівна  використовує різноманітні форми і методи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці: бесіди, рольові ігри, проблемні запитання. Важливим є постійне нагадування дітьми правил роботи в кабінеті та під час виконання практичної роботи. З учнями 5 та 6 класів учитель проводить гімнастику для очей. Реалізує основні завдання шляхом створення умов для практичного оволодіння учнями навичками роботи з основними складовими сучасного програмного забезпечення комп’ютерів. Про це свідчить робота учнів 6 класу з графічним редактором Libre Draw, 5 класу з пошуку відомостей        в мережі інтернет.

Стан дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм і рівня навчальних досягнень учнів проаналізовано на основі тематичних оцінок за вересень-жовтень І семестру:

Клас

 

 

 

Учнів

за списком

 

 

Рівень навчальних досягнень учнів

 

Високий

Доста­тній

Середній

Поча­тковий

 

К-ть

%

К-ть

%

К-ть

%

К-ть

%

5

21

5

24

6

29

10

47

0

0

19

1

5

15

79

3

16

0

0

18

4

22

14

78

0

0

0

0

20

5

25

6

30

9

45

0


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора