A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканська загальноосвітня школа I-III ступенів
Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області"

Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів 10-11 класів із захисту України

Дата: 15.05.2021 15:37
Кількість переглядів: 86

Опорний заклад «Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області»

Наказ                                                         № 101

15 травня 2021 року

Про стан викладання

та рівень навчальних досягнень

учнів 10-11 класів із захисту України

Згідно з річним планом роботи школи (Розділ VIII. План моніторингової діяльності закладу освіти на 2020/2021 навчальний рік. Фронтальний контроль), адміністрацією закладу освіти у березні - квітні 2020/2021 навчального року вивчався стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів із захисту України в 10 -11 класах, дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів.

Моніторинг діяльності здійснювався за такими напрямками: -   виконання Листа МОН України №1/9-430 від 11.08.2020 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»;

  • визначити відповідність викладання змісту навчальної програми;
  • з'ясувати оптимальність змісту уроку, методичний рівень підготовки вчителя та проведення уроків;
  • визначити шляхи вдосконалення стану викладання предмету;
  • календарно-тематичне планування з розподілом часу на навчальний матеріал;
  • кадрове забезпечення;
  • вибір форм і методів навчання, розподіл кількості годин, що відводяться на вивчення розділів та окремих тем (це стосується як порядку вивчення тем, так і розподілу часу на їх вивчення);

відповідність змісту уроків вимогам державних навчальних програм, виконання та рівень навчальних досягнень учнів;

  • дотримання критеріїв оцінювання учнів;
  • рівень навчальних досягнень учнів з предмету;
  • позакласна та гурткова робота.

Головною метою навчального предмета «Захист України» є формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту України та дій в умовах надзвичайних ситуацій, а також системного уявлення про військово-патріотичне виховання як складову частину національно-патріотичного виховання. Відповідно до поставленої мети окреслено такі комплексні навчальні та виховні завдання:

  • ознайомлення учнівської молоді з основами нормативно-правового забезпечення захисту України, цивільного захисту та охорони життя і здоров'я;
  • усвідомлення учнівською молоддю свого обов'язку щодо захисту України у разі виникнення загрози суверенітету та територіальній цілісності держави;
  • набуття знань про функції Збройних Сил України та інших військових формувань, їх характерні особливості;

-   засвоєння основ захисту України, цивільного захисту, домедичної допомоги,
здійснення психологічної підготовки учнівської молоді до захисту України;

-  підготовка учнів до захисту України, професійної орієнтації молоді до служби у
Збройних Силах України та інших військових формуваннях, визначених чинним
законодавством, до захисту життя і здоров'я, забезпечення власної безпеки і безпеки
інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу.

 

Адміністрацією   закладу  освіти  були   відвідані   уроки,   вивчена  документація: календарно-тематичні плани вчителя Кутового Є.В., класні журнали  10 та 11  класів. Завдяки цьому отримано необхідну інформацію про систему роботи вчителя Кутового Є.В. та організацію ним освітнього процесу та надано рекомендації.

  Викладання захисту України здійснює вчитель:

Вчитель

Освіта

Стаж

Кваліфіка

Курсова

Тижневе

 

 

 

ційна

підготовка

навантаження

 

 

 

категорія

 

вчителя

Кутовий

вища, Полтавський

24 роки

Вища,

2018 р.

Захист України -

Євгеній

державний педагогічний

 

старший

 

3 години.

Володимирович

інститут їм.. Остроградського в 1990 році, вчитель історії і географії

 

вчитель

 

Географія - 14 годин, історія –

4 години

Предмет «Захист України» є обов'язковим навчальним предметом, який вивчається упродовж 10 і 11 класів та під час навчально-польових зборів. Типовою освітньою програмою у 2020/2021 навчальному році на вивчення предмета «Захист України» в інваріантній складовій передбачено: 10-11 класи (рівень стандарту) - 1,5 години. Євгеній Володимирович коригує послідовність вивчення розділів та тем в межах вимог навчальної програми самостійно. Календарно-тематичне планування предмета «Захист Вітчизни» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) у 2020/2021 навчальному році розроблене за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів Ш ступеня з українською мовою навчання, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407, у яких імплементовано компетентнісний підхід до вивчення предмета та наскрізних умінь для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Вчитель враховує під час викладання навчального предмета «Захист України», окрім загальних підходів та принципів (науковості, доступності, достовірності, наочності та ін.), те, що молода людина 16-17 років (допризовного віку) складає перше системне враження про Збройні Сили України і в цілому про сучасну проблематику Національної безпеки та оборони нашої держави. Вона акцентує увагу саме на такій привабливості предмету, а не на заучуванні нормативно-правових актів, військових понять та визначень.

Забезпеченість підручниками учнів складає 10-11 класи - 100%:

        -    за підручниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України:

 

Клас

Назва підручника

Автор підручника

Рік видання

10

Захист Вітчизни (Стандарт)

Лелека В.М.

2018

11

Захист Вітчизни (Стандарт)

Гудима А.А., Пашко К.О.

2019

Вчитель веде класні журнали згідно «Інструкції з ведення класного журналу учнів  5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів», методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/20201 навчальному році, листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-430 від 11.08.2020, дотримуються єдиних вимог щодо ведення тематичного обліку навчальних досягнень учнів. Ведення шкільної документації (календарних, поурочних планів, класних журналів) відповідає Інструкції з ведення шкільної документації в загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. Планування занять здійснюється згідно вимог навчальної програми з предмету. Проте вчитель недостатньо забезпечений методичною літературою, фаховими періодичними питаннями.

 

Викладання предмета «Захист України» проводиться у 10-11 класах в обсязі 1,5 годині на тиждень.

Вчитель «Захисту України» обізнаний з навчальною програмою з предмету, в практичній діяльності керується інструктивно-методичними рекомендаціями щодо вивчення «Захисту України» у 2020/2021 навчальному році, нормативними документами з питань підготовки юнаків до служби в лавах Збройних Сил України, вимог до медико-санітарної підготовки дівчат.

Навчально-матеріальна база лише частково відповідає рекомендованому переліку основних об'єктів навчально-матеріальної бази з предмета «Захист України».

  1. Навчальний кабінет із предмету «Захист України» відсутній.
  2. У зв'язку з відсутністю в навчальному закладі пневматичних гвинтівок, навчального місце для вивчення прийомів і правил стрільби дані теми вивчаються оглядово без вироблення практичних навичок.
  3. Заняття з тактичної підготовки, вивчення стройових прийомів, фізичної підготовки проходять на спортивному майданчику.

Євгеній Володимирович приділяє належну увагу у підготовці до уроків, на достатньому рівні володіє методикою проведення уроків, забезпечує органічне поєднання навчання, виховання і розвиток учнів у різних напрямках: соціальному, психолого-педагогічному, військово-патріотичному, фізичному. Основну увагу звертає на розвиток особистості учня, формування їх готовності до захисту України та дій в умовах надзвичайних ситуацій. Віддає перевагу практичним методам навчання. Вчитель виховує в учнів волю, дисциплінованість, почуття обов'язку і відповідальності, формує навички культури поведінки, додержання порядку.

Під час проведення уроків учитель здійснює позитивний вплив на учнів при формуванні мотиваційної сфери (потреб, мотивів, цілей, прагнень); соціальних цінностей (почуття патріотизму, національної свідомості); особистісних цінностей (гуманність, відповідальність, працелюбність, чесність); соціальної поведінки; громадянської позиції, інших моральних якостей особистості, її поглядів, переконань, життєвих пріоритетів. Учитель намагається зацікавити учнів навчальним матеріалом через залучення цікавих фактів, пов'язаних з матеріалом, який розглядається, й оволодінням прийомами розумової діяльності задля якісного засвоєння знань, ознайомлює старшокласників з героями й учасниками АТО і ООС та їх досвідом.

Якість навчальних досягнень учнів за І семестр 2020/2021 навчального року із захисту України висока і складає в 10-11 класах — 95 %.

 

 

 

 

 

 

Клас

Кількість учнів

Семестрове оцінювання

Якість знань

%

В

Д

С

П

К- сть

%

К- сть

%

К- сть

%

К- сть

%

10

13

10

76%

2

15%

1

9%

0

 

92

11

15

10

67%

4

27%

1

6%

0

 

93

Якість      навчальних   досягнень   учнів   10-11   класів   із   захисту   України   (тематичне оцінювання на час перевірки) виглядає так:

 

 

 

 

 

 

 

Клас

Кількість учнів

 

Тематичне оцінювання

Якість знань

%

В

Д

С

П

К- сть

%

К- сть

%


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора