A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканська загальноосвітня школа I-III ступенів
Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області"

Довідка «Про стан викладання зарубіжної літератури в 5-11 класах у 2020/2021 н.р.»

Дата: 26.02.2021 15:35
Кількість переглядів: 167

Додаток до наказу № 47а

 від 26.02.2021 р.

 

Довідка «Про стан викладання зарубіжної літератури в 5-11 класах у 2020/2021 н.р.»

 

Завданнями шкільного предмета «Зарубіжна література» є:

- формування в учнів уявлення про зарубіжну літературу як мистецтво слова, важливу складову системи мистецтв і духовної культури як окремих народів світу, так і всього людства;

- виховання поваги до духовних скарбів людства і, зокрема, українського народу;

- навчання школярів визначати національну своєрідність і загальнолюдську значущість творів світової літератури;

- розвиток усного і писемного мовлення школярів, а також їхнього мислення;

- формування в учнів потреби в читанні літературних творів;

- відпрацювання навичок розрізнення явищ елітарної та масової культури.

У новому Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти зазначені такі галузеві компетентності: комунікативна, літературна, мистецька, міжпредметна естетична, природничо-наукова і математична, проектно-технологічна та інформаційно-комунікаційна, суспільствознавча, історична і здоров’язбережувальна.

Під час вивчення зарубіжної літератури формуються такі предметні компетенції: емоційно-ціннісна (розкривається гуманістичний потенціал та естетична цінність творів світової літератури, формується світогляд учнів, їх національна свідомість, мораль та громадянська позиція), літературознавча (вивчаються літературні твори у єдності змісту і форми, учні оволодівають основними літературознавчими поняттями, застосовують їх у процесі аналізу та інтерпретації художніх творів, розглядають літературні твори, явища і факти у контексті літературного процесу, виявляють специфіку літературних напрямів, течій, шкіл у розвитку світової літератури, розкривають жанрово-стильові особливості художніх творів, знайомляться з основними принципами художнього перекладу) , загальнокультурна (під час уроків учні усвідомлюють твори художньої літератури як важливу складову мистецтва, знайомляться з основними цінностями світової художньої культури, розкривають особливості творів, літературних явищ і фактів у широкому культурному контексті, висвітлюють зв’язки літератури з філософією, міфологією, фольклором, звичаями, віруваннями, культурними традиціями різних народів і національностей, на уроках розширюється ерудиція учнів, виховується їх загальна культура, повага до національних і світових традицій, толерантне ставлення до представників різних культур, віросповідань, рас і національностей), компаративна (порівнюють літературні твори, їх компоненти (теми, мотиви, образи, поетичні засоби та інше), явища і факти, що належать до різних літератур, встановлюють зв’язки між українською та світовою літературами, розглядають традиційні теми, сюжети, мотиви, образи у різних літературах, зіставляють оригінальні твори і україномовні переклади). 

  Під час фронтальної перевірки вивчалися питання:

- науково – методичний рівень проведення уроків;

- виконання вимог до сучасного уроку, впровадження інноваційних технологій навчання;

- формування знань, умінь та навичок у відповідності до вимог діючих програм зі світової літератури;

- дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;

- володіння вчителями інноваційними методами та формами навчання;

- стан ведення тематичного обліку знань;

- реалізація вчителем виховного потенціалу уроку;

- результативність навчання (на підставі тематичних контрольних робіт);

- забезпеченість учнів підручниками;

- виконання вимог до сучасного уроку, впровадження інноваційних технологій навчання;

  Методи перевірки:

- бесіда з учителями;

- відвідування уроків;

- вивчення документації: класні журнали, календарні та поурочні плани учителів, зошити (робочі і для контрольних робіт).

  І. Програмове, навчально-методичне забезпечення

  Учителі користуються наступними програмами і підручниками:

№ з/п

Навчальний предмет

Класи

Програма

Гриф МОНу

Додаткова література

1

Зарубіжна література

5

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання – К. «Освіта», 2017 (зі змінами)

Рекомендовано МОН  від 07.06.2017 р. № 804

Журнал «Світова література у сучасній школі»

2

Зарубіжна література

6

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання – К. «Освіта», 2017 (зі змінами)

Рекомендовано МОН  від 07.06.2017 р. № 804

Журнал «Світова література у сучасній школі»

3

Зарубіжна література

7

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання – К. «Освіта», 2017 (зі змінами)

Рекомендовано МОН  від 07.06.2017 р. № 804

Журнал «Світова література у сучасній школі»

4

Зарубіжна література

8

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання – К. «Освіта», 2017 (зі змінами)

Рекомендовано МОН  від 07.06.2017 р. № 804

Журнал «Світова література у сучасній школі»

5

Зарубіжна література

9

Світова література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання – К. «Освіта», 2017 (зі змінами)

Рекомендовано МОН  від 07.06.2017 р. № 804

Журнал «Світова література у сучасній школі»

6

Зарубіжна література

10

Світова література. 10-11 класи.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання – К., 2010

Рекомендовано МОНУ №1021 від 28.10.2010

Журнал «Світова література у сучасній школі»

7

Зарубіжна література

11

Світова література. 10-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання К., 2010

Рекомендовано МОНУ №1021 від 28.10.2010

 «Світова література у сучасній школі»

              Навчально-методичне забезпечення складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників.

      ІІ. Забезпеченість підручниками зарубіжної літератури

         Усі учні 5-11 класів забезпечені підручниками із зарубіжної літератури:

Клас

Автор та назва підручника

Рік видання

% забезпеченості

5

Світова література. 5 клас. О.М. Ніколенко,Т.М. Конєва,М.О. Зуєнко,О.І. Кобзар.

2013

100 %

6

Світова література. 6клас. О.М. Ніколенко,Т.М. Конєва,О.В.Орлова.

2014

100%

7

Зарубіжна література. 7 клас. Є.Волощук, О.Слободянюк

2016

100%

8

Зарубіжна література. 8клас. Є.Волощук, О.Слободянюк

2016

100%

9

Зарубіжна література. 9 клас . Є.Волощук, В.Звиняцьковський, О.Філенко

2017

100%

10

Світова література. 10 клас. Д.С.Наливайко,К.О.Шахова,Є.В.Волощук,Н.М.Нагорна,Л.О.КисельоваН.Д.Білик.

2010

100%

11

Світова література. 11клас. Ю.Ковбасенко

2011

100%

         ІІІ. Упровадження інноваційних технологій , виконання вимог до сучасного уроку

            Аналіз відвіданих уроків свідчить, що вчителі володіють сучасною методикою навчання, розвивають інтелект, літературний та загальнокультурний кругозір, виховують духовність, гуманізм, формують читацькі смаки з урахуванням вікових особливостей, розвивають творче мислення, спонукають до висловлювання та відстоювання особистої думки, здійснюють компетентнісний підхід на уроках. Кожен педагог має власні підходи до реалізації освітніх завдань. Вчителями ведеться постійний контроль за мовленням учнів, що сприяє формуванню в них уявлення про художню літературу як мистецтва слова та вихованню художніх смаків. Педагоги проводять роботу з обдарованими учнями та тими, які цікавляться предметом, розвивають їх творчі здібності ( учні готують кросворди за вивченими творами, літературні меми, дудли, складають інфо - графічні конспекти, пишуть вірші).

   Кальник Людмила Іванівна викладає зарубіжну літературу в 6, 8 класах. Виявляє високий професійний рівень викладання. Учитель досконало володіє методикою викладання зарубіжної літератури, застосовує на уроках різноманітні засоби навчання та завдяки сучасним методам і методикам у тісному зв’язку з набутим досвідом забезпечує високий рівень навчальних досягнень учнів. Велику увагу учитель приділяє формуванню духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських цінностей шляхом залучення через світову літературу до культурних надбань людства. На своїх уроках Людмила Іванівна  використовує різні види і форми роботи, уміло поєднує процес навчання з вихованням учнів. В основі її роботи лежить  розвиток емоційного інтелекту, активізація пізнавальної діяльності, формування в учнів інтересу до отримання знань, практична спрямованість навчальної роботи. Особливу увагу вчитель звертає на роботу безпосередньо з художніми творами, що дає можливість учням сприймати літературу як мистецтво слова, оволодівати навичками самостійного аналізу й оцінки художніх творів.

Галушка Юлія Анатоліївна викладає зарубіжну літературу у 5,7,9,10,11 класах. Організовує та спрямовує пізнавальну діяльність, створює атмосферу зацікавленості кожного учня в роботі класу. Учителька стимулює учнів до висловлювання, використання різних способів виконання завдань, без будь-якого остраху помилитися чи надати неправильну відповідь, оцінює діяльність учнів не тільки за кінцевим результатом, а й за процесом його досягнення. У домашніх завданнях учителькою називається не лише тема та обсяг завдання, а й детально роз’яснюється, як раціонально організувати свою навчальну роботу під час виконання домашнього завдання. Вміло і доречно використовує  ІКТ, що сприяє тому, що за короткий час учні спроможні засвоїти та переробити великий обсяг інформації. Саме тому наочне подання інформації має велике значення під час усіх етапів уроку. Важливу роль відводить урокам, спрямованих на формування таких умінь, як оволодіння різними способами читання, робота з додатковою літературою, конспектування        почутого        та        прочитаного.  Уроки-семінари, заочні подорожі, літературні вікторини   активізують розумову та пізнавальну  діяльність школярів, сприяють підвищенню їхнього  інтересу до  вивчення  предмету, розвивають творчість, ініціативу й самостійність учнів

Учитель Безугла Тамара Іванівна має індивідуальну годину зарубіжної літератури з учнем 11 класу Гладким Антоном. Особливу увагу  звертає на роботу безпосередньо з художніми творами ,  що дає можливість  учневі сприймати літературу як мистецтво слова, оволодівати навичками самостійного аналізу  й оцінки художніх творів. Тамара Іванівна  знає та дотримується вимог програми  із зарубіжної  літератури , зміст програмового матеріалу розкриває повно, доступно, чітко виділяє та пояснює основні поняття. Підбираючи форми і методи роботи з  учнем на уроках, вона враховує  особливий стан учня,  рівень його можливостей і підготовки; розвиває логічне мислення, спонукає  до самостійного засвоєння знань, пропонує роботу з підручником, довідниками,  додатковою літературою. Досить  уваги  приділяє формуванню  основних літературознавчих понять і термінів, необхідних  для  повноцінного  аналізу  художнього твору, здатності  сприймати  його  з розумінням  задуму  й  стилю  автора, бачити  кожний  твір у літературному, культурному  та  історичному  аспектах. Відносини  між учителем і  учнем на  заняттях побудовані  на засадах взаємоповаги.

ІV. Результативність роботи з предмету, робота з обдарованими дітьми

№ з/п

Заходи

1.

Проведення предметних тижнів

Тиждень  зарубіжної літератури: лютий 2020 рік

2.

Участь у науково-дослідницькій роботі МАН

Диплом ІІІ ступеня, обласний етап 2020р.

Вчитель Безугла Т.І.

У зв’язку з карантином, предметну олімпіаду у 2020 році учителі не проводили.

V. Матеріально-технічна база предметних кабінетів

         В школі наявний кабінет зарубіжної літератури, але його обладнання застаріло (стенди втратили естетичний вигляд, навчально-методичне забезпечення складається з навчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників, є екран, проектор, але відсутній Інтернет.

VI. Рівні навчальних досягнень із зарубіжної літератури

Результати навчальних досягнень учнів із зарубіжної літератури за І семестр 2020/2021н.р.

Клас

К-ть учнів

Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

Якість, %

5

22

8

11

3

0

86

6 - А

20

2


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора