A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканська загальноосвітня школа I-III ступенів
Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області"

Про стан викладання та рівень навчальних досягнень з хімії

Дата: 12.03.2020 14:49
Кількість переглядів: 77

Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Диканської районної ради Полтавської області

                                                                         Наказ                                                           № 44

12 березня 2020 року

Про стан викладання

 та рівень навчальних

досягнень з хімії

Згідно з річним планом роботи школи на 2019-2020 н.р.  заступником директора  було вивчено стан викладання і рівень знань з хімії. Хімію викладає Фролова Вікторія Борисівна, вчитель І категорії, педагогічний стаж – 13 років.

            У школі функціонує кабінет хімії, матеріальна база якого задовольняє потреби вчителя та учнів для проведення навчальних занять, практичних робіт.

            Вікторія Борисівна одним із завдань викладання хімії ставить не лише забезпечення засвоєння учнями знань про речовини та їх перетворення, а й розвиток експериментальних умінь вироблення безпечного поводження  з речовинами та на виробництві. Досягти цієї мети можливо лише за умови використання хімічного експерименту на уроці, тому вчителька хімії, враховуючи забезпечення хімічного кабінету, використовує демонстраційний  експеримент, який сприяє формуванню в учнів теоретичних понять, унаочнює хімічні явища, забезпечує безпосереднє сприймання  властивостей речовин.

            Фролова В.Б. має належну науково-методичну підготовку, раціонально використовує кожну хвилину уроку, при використанні хімічного експерименту створює ситуації близьких до реалій життя, для розв’язання яких учні мобілізують свої знання, уміння, досвід. У результаті знання перетворюються на переконання , формується життєва компетенція. Так, наприклад, при вивченні теми «Властивості оцтової кислоти» в процесі проведення практичної роботи, учні з’ясовують як взаємодіє оцтова кислота з основами, металами і солями та пояснюють практичне застосування хімічних реакцій, які при цьому проходять.

             Вікторія Борисівна своєчасно проводить всі  заплановані практичні та лабораторні роботи, новий матеріал викладає на високому науковому рівні ,застосовує між предметні зв’язки. Належну увагу вчителька приділяє розвитку пізнавальних здібностей учнів, використовує диференційований підхід до різних за здібностями учнів при розв’язуванні задач. Вчителька вміло використовує навчальне обладнання кабінету (інтерактивна дошка використовується на кожному уроці), організовує роботу з підручником, на конкретних прикладах показує практичне засвоєння хімічних знань учнями, поєднує процеси сприйняття, усвідомлення й осмислення вивченого на уроці. Так, наприклад,  при вивченні теми «Складання хімічних формул за валентністю» після пояснення вчителька  дає можливість кожному учню усвідомити важливість складання хімічних формул, використовуючи індивідуальні завдання  учні складають хімічні формули за відомою валентністю елементів, що сприяє виробленню самостійних навиків.

            Вікторія Борисівна  широко використовує хімічний експеримент з елементами життєвої хімії, який формує навики екологічної  грамотної поведінки в побуті і довкіллі, розвиває здатність реально оцінювати ситуацію, позбавляє «хімофобії».

            Однак, вивчення рівня навчальних досягнень школярів дає підстави стверджувати, що лише 26%  засвоїли основні поняття програми на достатньому та високому рівні. Учні  відчувають труднощі при розв’язанні задач на складання хімічних реакцій, рівнянь окисно-відновних реакцій, реакції іонного обміну. Мають низьку математичну підготовку, частина учнів не вміє творчо мислити, самостійно поповнювати знання, не вміють  розв’язувати проблемні питання. Ці труднощі мають як об’єктивний так і суб’єктивний характер.

Під час перевірки стану викладання хімії виявлено ряд суттєвих недоліків:

  • форми подачі навчального матеріалу однотипні;
  • при перевірці домашнього завдання переважають питання відтворюючого характеру;
  • відсутня  диференціація навчального матеріалу;
  • мало використовуються інтерактивні форми роботи з класом;
  • відсутня будьяка позакласна робота з хімії.

Під час перевірки стану викладання хімії були проведені контрольні роботи, результати яких можна проаналізувати за таблицею:

 

Клас

 

Учнів

К-сть учнів писали

 

1-3 бали

%

4-6 балів

%

7-9 балів

%

10-12 балів

%

7

24

23

1

4

6

27

7

30

9

39

8

25

22

7

31

5

23

5

23

5

23

9

17

17

2

12

4

23

7

42

4

23

10

15

13

1

8

10

77

2

15

0

0

11

13

12

1

8

7

58

2

16

2

16

Якісний показник - 49%. Показані дані говорять про досить середній рівень знань учнів з хімії. Низький рівень знань з хімії слід зазначити в 8 та 10 класах.

        Дослідження практичного психолога Воронянської А.М. свідчать про те, що учні 7-го класу мають досить високу зацікавленість новим предметом (2,4 бали), але чим старші учні, тим зацікавленість вивченням хімії стає все меншою (0,5 бали в11 класі). Тривога і труднощі при вивченні хімії на сьогодні є 2,2 бали. Чим старше клас, тим вище напруга та труднощі при вивченні предмету.

            Виходячи  з вищезазначеного,

Н А К А З У Ю :

  1. Стан викладання хімії в Диканській ЗОШ І-ІІІ ступенів вважати задовільним. .
  2. Вчителю хімії Фроловій Вікторії Борисівні:
    • урізноманітнити форми подачі навчального матеріалу;
    • налагодити диференційовану роботу з учнями, які мають різні розумові здібності;
    • втілювати у свою роботу елементи інтерактивних технологій;
    • працювати над підвищенням результативності своєї роботи та рівня знань учнів;
    • щорічно планувати роботу з творчо обдарованими дітьми, спрямовувати її на досягнення результату – отримання призових місць у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з хімії.
  3. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Покас Н.А. на наступний навчальний рік подбати про організацію факультативу з хімії.
  4. Результат перевірки стану викладання хімії обговорити на засіданні м/о вчителів природничого циклу (керівник Сулима В.І.).
  5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора школи з навчально-виховної роботи Покас Н.А. .

 

Директор школи                                                Л.М. Сімаченко

Проект наказу вносить Покас Н.А.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора