A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканська загальноосвітня школа I-III ступенів
Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області"

Про стан викладання та рівень знань, умінь і навичок учнів з англійської мови в 3–11 класах

Дата: 15.01.2020 14:48
Кількість переглядів: 87

Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Диканської районної ради Полтавської області

                                                                Наказ                                                              № 16

15 січня 2020 року                                                                                  

Про стан викладання та

рівень знань, умінь і навичок

учнів з англійської мови в 3–11 класах

            Згідно з річним планом  адміністративного контролю якості викладання та рівня навчальних досягнень протягом листопада-грудня 2019 року в школі проводився фронтальний адміністративний контроль якості викладання та рівня навчальних досягнень учнів з англійської мови.

                  Узагальнення вивченого питання проведено на основі матеріалів вивчення стану навчально-матеріальної бази викладання предмета, співбесід з учителями та учнями, вивчення вчительської та учнівської документації, відвідування  уроків та  вивчення  рівня навчальних досягнень школярів.

У 2019-2020 н.р. англійську мову викладають вчителі: Гордівська Ю.С., вчитель вищої категорії, «Старший вчитель», має педагогічний стаж роботи 20 років, викладає у 1, 2, 4, 5, 10-х  класах, навантаження складає 22 години; Вільховик Н.С., вчитель вищої категорії,  має педагогічний стаж роботи 18 років, викладає у 3, 6, 7, 8, 9, 11-х  класах, навантаження складає 21,5 години.

            В школі не має такого кабінету іноземної мови, матеріальна база якого б  повністю  б задовольняла потреби вчителів та учнів для проведення якісних навчальних занять. Тому навчання учнів англійської мови в основному здійснюється   в класних приміщеннях  для учнів 5 – 11 класів та для молодших школярів. Хоча слід зазначити, що вчителі англійської мови мають достатньо роздаткового, демонстраційного  матеріалу, а це дає можливість їм проводити змістовні уроки.

    Учителі англійської мови (Гордівська Ю.С. та Вільховик Н.С.) обізнані зі структурою та вимогами навчальної програми, критеріями  оцінювання навчальних досягнень учнів, методичними рекомендаціями щодо викладання іноземних мов у поточному навчальному році. Через систему колективної методичної роботи та самоосвітню роботу  педагогами вивчаються інноваційні технології, інтерактивні форми організації активної спільної діяльності вчителя і учнів на уроці та впроваджуються їх елементи в практику роботи, а саме:  ігрові технології, «мозкова атака», «мікрофон» тощо.

      Календарне планування складено відповідно до вимог навчальних програм, якісно виконується навчальна програма щодо кількості проведених на час вивчення уроків та виконання всіх видів мовленнєвої діяльності. Аналіз поурочних планів засвідчує ретельність підготовки  педагогів до уроків.

    Відвідані уроки, співбесіди, проведені з учителями та учнями, засвідчують високий рівень демократизму та гуманізму у взаємовідносинах між учасниками навчально-виховного процесу як на уроках, так і в позакласній роботі з англійської мови. На уроках постійно панує атмосфера довіри, доброзичливої обстановки педагогічного спілкування, уважного і тактовного ставлення до учнів.

      З урахуванням вимог пояснювальної записки навчальної програми, змісту навчального матеріалу уроку, вимог до мовленнєвої підготовки учнів на кожному уроці вчителями оптимально визначаються і здебільшого повністю реалізуються освітні, виховні та розвиваючі цілі уроків. При цьому основна увага акцентується на формуванні в учнів усвідомлення ролі іноземної мови в цілому і англійської, зокрема, у житті людини, на засвоєння учнями знань мовних явищ, понять, за допомогою яких сприймається дійсність, на розуміння учнями власного мовлення, оволодіння знаннями про історію, культуру та традиції Англії ( 10 – 11 класи).

     Більшість відвіданих уроків характеризуються мовленнєвою спрямованістю, що сприяє формуванню чотирьох її видів: слухання, говоріння, читання, письмо. Вивчення усіх видів мовленнєвої діяльності відбувається інтегровано.

  Аналіз відвіданих уроків продемонстрував наступне: вчителька Гордівська Ю.С. проводить уроки відповідно до навчальних програм і календарно-тематичного планування. Методичним змістом всіх її уроків є комунікативність. Продумана структура уроків, логічна їх послідовність, різноманітність форм і методів – все це говорить про високу професійну майстерність. Вчителька вчить дітей спілкуватися на іноземній мові, намагається будувати навчання шляхом створення різноманітних ситуацій так, щоб воно було схоже на процес природної комунікації. В організації пізнавальної діяльності учнів на уроці переважає особистісно зорієнтована спрямованість, гуманістичність, активність і новизна. Вчить учнів відстоювати свої погляди, захищати свою точку зору, формувати своє ставлення до різних проблем. Формує в учнів навички навчальної праці, готує їх до самоосвітньої роботи. Гордівська Ю.С. широко  використовує в процесі навчання проектні методики. В 5 класі, наприклад, проект «Здоровий спосіб життя», в 10 класі – «Шкільні правила».  Поширеним є використання  автентичного матеріалу: листівок, оголошень, реклами, журнальних і газетних публікацій.

 Види діяльності на уроках вибираються учителями з урахуванням мети і завдань, вікових особливостей та інтересів учнів. Так, у початкових класах учитель Гордівська Ю.С. будує уроки таким чином, що вони набувають розвивального характеру, в процесі яких одні види діяльності переходять в інші, вміло проводиться інтегрування англомовної діяльності з різними видами практичної: руховою, ігровою, трудовою, образотворчою, широко використовує елементи гри, змагання, приховані форми контролю, іноді  поєднуються індивідуальні та фронтальні форми роботи з діяльністю в парах.  На належному рівні, в межах програмних вимог, у молодших школярів формуються початки фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок та вмінь аудіювання, говоріння, читання та письма. Вчитель кожен  урок використовує ІКТ або аудіо записи, що не тільки підвищує інтерес учнів до вивчення предмету, а ї розвиває їх слухові і мовленнєві навички. На уроці вчителя багато наочності, виготовленої власноруч, схем і таблиць. Фізкультхвилинка проводиться щоуроку в ігровій формі. Учні мають словнички, якими користуються як на уроці, так і вдома.

      Учитель Вільховик Н.С. у  6 – 9 класах оптимально будує навчально-виховний  процес на уроці, творчо застосовуючи матеріал підручника. Для  її  уроків характерною рисою є використання інтерактивних прийомів, форм навчальної діяльності учнів,  що значно підвищує питому вагу самостійної роботи школярів, активізує їхню розумову і пізнавальну діяльність, дає змогу ефективно виконувати основну вимогу програми щодо комунікативної спрямованості навчання іноземної мови. Пріоритет надає комунікативно спрямованим завданням і вправам, які забезпечують оволодіння мовою як засобом спілкування.  У старших класах широко практикує завдання, які вимагають самостійності, вміння учнів комбінувати матеріал залежно від потреб мовленнєвої ситуації. Так, при вивченні теми «Видатні місця Англії» вдало використовувались ситуативні і тематичні малюнки та картини,  схеми, таблиці, роздатковий матеріал.

Належна увага приділяється вчителями англійської мови позакласній роботі з предмета. Так, учитель Вільховик Н.С.  проводить  індивідуальну роботу з учнями, які виявляють інтерес до вивчення мови: готує їх до олімпіад, конкурсів, написання робіт МАН. Учні з задоволенням готують повідомлення і доповіді про Англію, про знаменні дати і події, розучують  вірші. Гордівська Ю.С. вже не один рік готує англомовну команду на правознавчу гру «Дебати», на якій команда нашої школи займала перші місця в районі і другі в обласному турі.

     У процесі вивчення рівня навчальних досягнень учнів з англійської мови основна увага акцентувалася на рівні сформованості основних комунікативних умінь відповідно до вікових особливостей учнів: уміння здійснювати усно мовленнєве спілкування (у монологічній і діалогічній формах), розуміти зі слуху зміст текстів, здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених завдань, адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння мовою, уміння використовувати за необхідності невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів.

     Стан дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм і рівня навчальних досягнень учнів перевірено під час проведення контрольних робіт, їх аналізу, відвідування уроків. Контрольними роботами були охоплені майже всі учні 3-11 класів.

Вчитель

Клас

Кільк.

учнів

Писало

роботу

Висок.

рівень

Достат.

рівень

Серед.

рівень

Початк.

рівень

%

успішн.

%

якості

Вільховик Н.С.

19

16

1

4

5

6

62,5

31,3

Вільховик Н.С.

20

18

4

5

6

3

83,3

50

Гордівська Ю.С

4

19

12

3

6

1

2

83,3

75

Гордівська Ю.С

18

17

0

2

8

7

58,8

11,8

Гордівська Ю.С

18

17

5

6

6

0

100

64,7

Вільховик Н.С.

21

20

2

5

8

5

75

35

Вільховик Н.С.

18

16

2

7

6

1

93,8

56,3

Вільховик Н.С.

7

25

21

4

8

7

2

90,5

57,1

Вільховик Н.С.

8

26

21

1

7

6

7

66,7

38,1

Вільховик Н.С.

9

17

14

3

6

3

2

85,7

64,3

Гордівська Ю.С

10

13

11

0

1


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора