Школа як лідерська організація: фокус інституційного аудиту
26 - 27 жовтня 2021 року на базі нашого закладу відбувся дводенний онлайн-семінар «Школа як лідерська організація: фокус інституційного аудиту». У заході взяли участь педагоги 40 шкіл Полтавської області.
Мета семінару: ознайомлення педагогів із вимогами інституційного аудиту як орієнтирами розвитку лідерства школи та вивчення досвіду опорного закладу «Диканська загальноосвітня школа І-III ступенів Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області» з формування лідерської компетентності учнів і вчителів.
Перший день семінару, 26 жовтня 2021 року, був присвячений інституційному аудиту.
Працівники управління Державної служби якості освіти у Полтавській області ознайомили з вимогами інституційного аудиту як орієнтирами розвитку лідерства школи.
Відкрив семінар Юрій Петрович Кращенко, начальник управління Державної служби якості освіти України у Полтавській області, який наголосив: «Інституційний аудит — це «свіжий погляд зі сторони» для побудови перспективного шляху розвитку школи. Критерії, за якими проводиться інституційний аудит, аналогічні критеріям внутрішньої системи забезпечення якості освіти».
З особливостями проведення інституційного аудиту в закладах загальної середньої освіти познайомив Мироненко Леонід Леонідович, заступник начальника – начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Полтавській області, кандидат педагогічних наук.
Любов Сергіївна Єлізарова, начальник відділу моніторингу позапланового контролю закладів освіти та взаємодії з органами місцевого самоврядування управління Державної служби якості освіти у Полтавській області розповіла про акценти у дотриманні законодавства про освіту та типові невідповідності.
Поділилася досвідом роботи експерта з проведення інституційного аудиту Людмила Вікторівна Литвинюк, завідувач кафедри філософії та економіки освіти Полтавський ОІППО.
Кот Наталія Іванівна, заступник директора опорного закладу освіти «Трудолюбівська гімназія Миргородської міської ради Полтавської області» розповіла про самооцінювання діяльності школи.
27 жовтня 2021 року наш заклад презентував свої досягнення. Учасники семінару ознайомилися з досвідом опорного закладу «Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області» впровадження в освітній процес моделей і технологій формування лідерської компетентності учнів і вчителів.
Відкрив другий день семінару Клепко Сергій Федорович, заступник директора з науково-дослідної роботи та міжнародного співробітництва ПОІППО ім. М. В. Остроградського, доктор філософських наук, доцент, який розповів про ризики лідерства і концепція конструктивного екологічного лідерства: як бути успішними в епоху НУШ.
Людмила Миколаївна Сімаченко, директор опорного закладу «Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області», учасниця СДГ «Філософія лідерства в освіті», зробила самоаналіз роботи закладу через призму аудиту, ознайомивши учасників семінару зі школою як центром формування лідерської компетентності учнів і вчителів.
Власним досвідом ділилися вчителі-лідери та учні-лідери нашого закладу.
На розсуд учасників семінару Сулима Вікторія Іванівна, вчитель математики, представила результати свого дослідження «Формування лідерської компетентності учнів на уроках математики: реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей».
Чумаченко Алла Олександрівна, учитель початкових класів, зазначила: “Вкрай важливо виховувати лідерські якості у дітей змалечку. Маємо не просто зробити, щоб дитина почувалася щасливою і захищеною, а щоб вона могла вчитися жити в цьому складному інформаційному світі.” Розкриваючи тему: ”Нова українська школа: від лідерства у навчанні до успішності в житті”.
Кальник Андрій Якович, учитель біології, наголосив, “Щоб виховати лідера, дитині протягом навчання в школі потрібно дати нову філософію життя, високу екологічну культуру і свідомість. Найкращий метод екологічного виховання – систематичне залучення дітей до практичних природоохоронних акцій, втілення екологічних проєктів, а також організація безпосередньої практичної діяльності у довкіллі (екскурсії, квести, практикуми, експедиції)”
Гордівська Юлія Станіславівна, учитель англійської мови, поділилась досвідом формування комунікативної компетентності лідера через гру «Дебати»
Розповіла про розвиток особистості майбутніх лідерів-науковців на уроках словесності Бережна Євгенія Олександрівна, учитель української мови і літератури. А Іванюк Альона, учениця 10 класу призерка у другому обласному етапі захисту наукових робіт МАН — 2021, представила своє дослідження «Борис Ладур: постать митця у ретроспективі часу».
Поради від практичного психолога щодо формування лідерських якостей, надала Воронянська Альона Миколаївна, практичний психолог школи.
Ознайомила з системою виховної роботи школи як основою формування лідерських компетенцій Кальник Людмила Іванівна, заступник директора з виховної роботи. Вона зазначила, що лідера можна виховати тільки на ідеалах творчості, активності, стратегічного мислення, довіри та поваги до людей, тому кожна школа має вибудовувати таку систему виховної роботи, яка б відповідала цим умовам.
Про учнівське самоврядування нашого закладу і роль педагога-організатора у вихованні справжнього лідера розповіла Томахіна Лілія Георгіївна, педагог-організатор. «Завдання педагога-організатора – створити сприятливе освітнє середовище, у якому кожна дитина зможе розкрити свій творчий та лідерський потенціал.»
Завершила ознайомлення з досвідом роботи закладу, Зелененька Оксана - учениця 11 класу, очільниця шкільного пресцентру, яка розповіла про діяльність дитячо-юнацького об'єднання "Лідер", а саме інформаційно-комунікаційний аспект.
Під час семінару відбувся обмін досвідом між педагогами у процесі дискусії «Проблеми формування лідера в школі» та ухвалені рекомендації щодо формування лідерських якостей.
В цьому році опорний заклад «Диканська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області» на підставі договору між закладом та Полтавським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського став учасником Полтавської обласної мережі шкіл лідерської освіти, з метою розроблення та впровадження нових напрямів, технологій формування лідерської компетентності учнів і вчителів, пропагування та поширення серед педагогічної та батьківської громадськості лідерської освіти.